Jeżeli masz zamiar rozpocząć pracę jako stylistka paznokci, to ten wpis jest dla Ciebie. Znajdziesz tu podstawy zawodu i opis potrzebnych umiejętności. Całość została poprzedzona rozmowami z doświadczonymi już przedstawicielkami tego fachu 😉 Dowiesz się też nieco od strony organizacyjnej: jak wykorzystać TECHNIKI WPŁYWU na ludzi, tak by do Ciebie powracały.

Stylistka paznokci, manikiurzystka to osoba, której zadaniem jest zadbanie o zdrowie i estetykę dłoni oraz wizaż paznokci rąk i stóp. Potrzebna będzie radość tworzenia, estetyka, smak artystyczny. Chęć doskonalenia, to „coś” co pcha Cię do nowych pomysłów, prób, działania. Bycie beznamiętnym robotem nie odbije się pozytywnie na wyglądzie wykonanej pracy;-)

 

stylistka paznokci

 

Kurs, szkolenia

Możesz być samoukiem, ale podchodząc do sprawy nieco poważniej nie ma to sensu. Potrzebny jest kurs, szkolenie. Jednak przed nim najlepiej poczytać nieco w internecie oraz poćwiczyć najprostsze rzeczy na sobie. Kurs, szkolenie możesz wykonać nawet w miesiąc. Są jakie tylko chcesz – poranne, popołudniami i wieczorami; stacjonarne, niestacjonarne lub e-lerningowe czyli przez internet. Wiadomo, trzeba szukać jakości w tych kursach, bo Ty naprawdę chcesz się nauczyć.

Bardzo ważne – warsztaty, nie sama teoria – tych powinno być jak najwięcej. Gdzie szukać kursów? Wpisz zapytanie w internet, wszystko samo wyskoczy z każdej lokalizacji (lub skorzystaj z wyszukiwarek). Szukaj też u siebie w miejscu zamieszkania.

Bardzo ważna sprawa – jesteś zarejestrowana jako bezrobotna? Zapytaj w UP o takowe szkolenie. Poszukaj też informacji o dofinansowaniach z UE dostosowawczy do Twojej sytuacji.

Sprzęt/narzędzia

Lampa – jednorazowy największy wydatek. Cena zależy oczywiście od marki, budowy, funkcji. Lampy LED, UV; timer, wiatraczek, czujnik ruchu i inne parametry – wybór ogromny, ceny też przeróżne. Narzędzie – pilniki, waciki, cążki, folie, radełka, bloczki, cleaner, aceton, lakiery, bazy, podkłady i wiele innych, których nazw nie wymienię 😉

Wszelkie produkty do stylizacji paznokci można kupić w różnych cenach. Można dużo oszczędzić, kupując tanio akcesoria i lampę, jednak w pewnym momencie zastanawiamy się gdzie jest jakość? Informacje o tym jak i co mądrze kupować na pewno wyłapiesz na szkoleniu, podczas późniejszej pracy, czytając branżowe fora, blogi, strony w internecie.

Sterylność

Aktualizuję temat o zagadnienie sterylności. Czytelniczki zwróciły uwagę na ten temat (dzięki Ania). Temat zapewne poruszany na szkoleniu. Ja też chciałbym, aby stylistka otwierała przy mnie nowy, sterylny zestaw narzędzi do grzebania w paznokciach, ale nie zawsze jest to możliwe. Już podświadomie widzę radełka wielorazowego użytku ? Oczywiście, sprzęt może być czyszczony odpowiednimi środkami oraz narzędziami tj. stylizator, autoklaw.

 

Praca – zaczynam

Masz wiedzę i podstawowe umiejętności, może ukończyłaś już kurs. Masz sprzęt. Walizkę pełną lakierów. I co? Masz kilka dróg.

Marketing szeptany

Marketing szeptany czyli tworzysz swoją markę poprzez wysoką jakość, a klientki dzięki temu same Cię polecają. To taka poczta pantoflowa. Proponujesz paznokcie znajomej, mamie, sąsiadce – każdej kobiecie jaką mniej więcej znasz. Tym bliższym powiedz że szukasz klientek – niech powiedzą o Tobie dalej, niech podadzą Twój numer telefonu. Oczywiście możesz u siebie w domu, możesz dojechać. Czym się będziesz wyróżniać? Na dzień dobry ceną – tak, bo bez doświadczenia i wyrobionej marki nie wołaj za zwykła hybrydę 100zł. Powtarzam też, że trzeba myśleć o formalnościach dotyczących takich działań.

Twój salon wizażu

Druga droga – stacjonarny salon – od razu zakładasz działalność, w zależności czy ją wcześniej prowadziłaś taki zapłacisz ZUS, wybierasz drogę opodatkowania. Wynajmujesz lokal, dopełniasz formalności odbiorów, wstawiasz sprzęt, stylizujesz pomieszczenie, robisz reklamę… Dużo tego – tutaj bardzo mocno namawiam do dofinansowań z UE na założenie własnej działalności.

Praca w salonie wizażu

Poszukaj pracy w salonie kosmetycznym w charakterze manikiurzystki – zdobędziesz doświadczenie, wyrobisz sobie markę i zyskasz wierne klientki, które może za Tobą pójdą gdy będziesz chciała iść na swoje.

 

 

JAK ZDOBYWAĆ KLIENTKI?

Klientki przyszły raz, jak sprawić by wracały? Dla mnie liczy się jakość wykonywanych usług. Do tego cena i Twoja osoba, a także dostępność czasowa. Chcesz czy nie ciągle sprzedajesz, ale bądź w tym prawdziwa i naturalna. Które techniki sprzedaży mogą Ci się przydać?

1. Promocje dla stałych klientek np. karty lojalnościowe 10 wizyta gratis lub co 5 wizyta 30%ceny?

2. Za polecenie – dla stałej klientki jednorazowa zniżka.

3. Stosuj regułę kontrastu

– pierwsza podana cena stanie się dla Klientki wzorcem, do którego będzie porównywać każdą propozycję. Należy więc zacząć od propozycji wyższej ceny produktu czy usługi. Dokładnie: dzwoni co Ciebie potencjalna klientka i pyta ile kosztuje wykonanie paznokci hybrydowych – podajesz cenę x, i opisujesz że to ta z dodatkowymi elementami, ale jeżeli chodzi o klasyczną, elegancka wersję to już jest cena niższa y. Klientka na pewno na coś się zdecyduje.

4. Społeczny dowód słuszności

– podczas pracy rozmawiasz oczywiście z klientką – wplataj między to opis, że ta i ta sąsiadka/klientka/znana osoba u jest też Twoją klientką. Tylko nie przeginaj i nie kłam, bo to szybko wyjdzie.

5. Zasada autorytetu

– wyrób sobie markę znawcy tematu. Pokaż dyplomy, certyfikaty z kursów czy szkoleń. Popatrz, w co drugim gabinecie takie widnieją na ścianie. Pamiętaj – jesteś fachowcem, z którego usług korzysta wiele kobiet, nie kryj się ze swoim uznaniem.

6. Zasada niedostępności

– człowiek chce tego, co niedostępne. Nie opowiadaj z żalem klientkom, że od tygodnia nie miałaś żadnego zlecenia. Bądź pożądana przez społeczeństwo, bądź zapracowana, ustalaj terminy z kalendarzem w ręku.

7. Reguła wzajemności

– przysługa za przysługę. Jeśli ty zrobiłeś dla mnie coś dobrego, to ja także zrobię coś dobrego dla ciebie. Współpracujesz z jakąś firmą, niech dadzą próbki swoich produktów, załóżmy małe tubki kremów do rąk – rozdawaj je klientkom.

8. Reguła lubienia i sympatii

– zasada głosi: im kogoś bardziej lubimy tym bardziej jesteśmy podatni na jego sugestie, więc tak po prostu, szczerze, zdobądź sympatie klientek.

9. Język korzyści czyli cecha-zaleta-korzyść w odniesieniu do potrzeb klientki. Cecha + zaleta to estetyczne, artystyczne, higieniczne wykonany wizaż paznokci, czyli korzyść jaką uzyskała Twoja klientka to zaspokojenie tych potrzeb. Dostarczasz efekt w postaci dobrego samopoczucia, wyższej samooceny klientki, jej wyglądu zewnętrznego przez co i wewnętrznego.

 

Chcesz rozpocząć pracę jako stylistka paznokci naszykuj się na:

  1. Odbiór w społeczeństwie – począwszy od podejścia, że jest to zabawa a nie zawód, że na tym nie zarabiasz a dokładasz; po zazdrość sąsiadów i znajomych, że jednak coś z tego wychodzi, a przecież chemikiem nie jesteś (a może jesteś? 😉 )
  2. Początkowy nakład finansowy – kurs + sprzęt.
  3. Jak zawsze i w każdym biznesie – czasowy marazm i zastój.
  4. Poważne podejście do uregulowania prawnego zatrudnienia/prowadzenia działalności.

Wynagrodzenie

Stawki zależą od tego jaką jesteś już marką, jakimi narzędziami pracujesz i jakie są średnie wartości za te usługi w Twoim rejonie. Pamiętaj, że zysk jest dopiero gdy, odliczysz poniesiony nakład finansowy 🙂 Wszystko też zależy, ile godzin dziennie pracujesz, czy jesteś początkująca czy od 10 lat w branży. Po jakich cenach nabywasz potrzebne materiały. Całość to Twój cennik. Wynagrodzenie w tej branży jest kwestią bardzo indywidualną. Jednak gdyby się uprzeć to statystki mówią jest to netto czyli na rękę 500 – 3000zł. Jest i wyżej lub niżej – wszystko zależy od patrz wyżej w tekście.

 

Na koniec inspiracja – Ela Lis – elalismakeup.pl Dziękuję za pomoc przy przygotowaniu wpisu i zapraszam Cię na jej stronę, gdzie znajdziesz m.in. wiele porad z tematu urody. Zainspiruj się 🙂

elalismakeup.pl

elalismakeup.pl


Zajrzyj też na stronę o hybrydowej pasji… Paznokcie – pasją i poznaj Martę, jej pracę i społeczność 🙂

facebook.com/Hybrydymojapasja

.

Jeżeli spodobał Ci się tekst machnij do mnie łapką – zostaw komentarz lub polub na social media – Facebook. Za każdy odzew dziękuję 🙂

Polecam książki oraz kursy LifeArchitect (Michał Pasterski) - odkryj swoje zdolności!

Przekaż dalej :)

kompetencje miękkie kursy

A co tutaj ciekawego?

17 komentarze dla “Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?”

  1. Stylistką nigdy nie będę, tego jestem pewna, ale sam zawód mnie bardzo facynuje i uwielbiam oglądać filmy prezentujące wymyślne stylizacje paznokci. Szczerze podziwiam manikiurzystki za talent i cierpliwość.

    1. katarzyna napisał(a):

      Webska ja też nie będę, po prostu barak mi do takiej sztukaterii cierpliwości 🙂

  2. Bardzo cenne uwagi zawarte w poście! Jestem dokładnie tego samego zdania! Kursy, szkolenia, higienia estetyka itp. muszą być. Sama chce to wszystko zrealizować za jakiś czas i rozwinąć swe skrzydła. A póki co, uczę się sama na sobie, co sprawia mi wielką przyjemność 🙂

    1. katarzyna napisał(a):

      Ela dlatego poprosiłam Cie o możliwość dodania Twojego bloga do wpisu. Masz torpedę w rękach, szczególnie jak patrzę na wrzosowe paznokcie 😉

  3. katarzyna napisał(a):

    Justyna dla mnie takie szkolenie jest ważne. Lubię jakość 😉

  4. Justyna napisał(a):

    Zauważyłam że to bardzo popularny ostatnio zawód. Paznokcie i rzęsy teraz jest od groma dziewczyn które się w tym specjalizują. Tylko nie wiele ma na to potwierdzenie w postaci szkolenia

  5. Bardzo fajny i przydatny wpis. Powinna go przeczytać każda pseudostylistka paznokci.

    1. Nie musi być nowy. Chodzi o to, że powinien być sterylny. Dowodem na to jest zgrzane opakowanie, które się rozrywa przy kliencie. Powinien być w nim jeszcze taki mały, papierowy paseczek. Każda kosmetyczka powinna mieć autoklaw lub mieć do niego dojście. Te rzeczy powinny wyglądać jak narzędzia operacyjne – takie błękitne lub zielonkawe opakowania z jedną stroną przezroczystą.

  6. Dla mnie byłoby ważne, aby stylistka paznokci otwierała przy mnie sterylny sprzęt. Niestety rzadko kiedy tak jest. Kiedyś byłam w gabinecie i sprzęt już naszykowany dla mnie. Dlatego nie chodzę i nie robię paznokcie, choć serce, boli, bo sama nie umiem pomalować, a ta hybryda taka fajna. Według mnie to bardzo ważne i dodaje stylistce paznokci autorytetu, jest bardziej wiarygodna i uważana za “solidną firmę”. Jedna mała rzecz, a bardzo ważna i wprowadza tyle dobrego.

    1. katarzyna napisał(a):

      O bardzo dobra uwaga. Akurat nie zwróciłam na to uwagi bo Kobietka od paznokci zawsze jak przyjeżdża otwiera przy mnie nowe…

  7. Ewa napisał(a):

    Dobry poradnik dla osób, które planują swój wl biznes w tym obszarze. Na pewno musi to być dla takiej osoby pasja, bo bez tego nie przekona żadnej klientki do siebie:-)

    1. katarzyna napisał(a):

      Dokładnie tak! Chyba nic na dłuższy czas nie wyjdzie, jeżeli nie będzie nas to cieszyć i pasjonować. Pozdrawiam!

  8. Anonim napisał(a):

    Bardzo pomocny wpis. Ja nie jestem stylistka paznokci jednak zdobywanie klientow u mnie rowniez gra role, jako makijazystka i wizazystka to bardzo wazne 🙂 Pozdrawiam 🙂

  9. Ale fajne zestawienie dla osob chcących rozpocząć swój biznes

    1. katarzyna napisał(a):

      Dziękuję 😉

  10. Od siebie moge dodac szczerzosc – bylam w wielu roznych salonow i wracam tylko do tych, w ktorych stylistka uczciwie przyznaje sie, ze nie wszystko umie. Jesli pytam pania, czy mi zrobi glass nails, glitter buildup, chevrony, vinyle, bubble nails i na wszystko slysze ‘nie ma problemu’ to nie przychodze.

    1. katarzyna napisał(a):

      O i widzisz tu dobrze powiedziałaś! Szczerość ważna przede wszytskim!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.