Nowoczesne opakowania dla e-commerce
kompetencje miękkie kursy

Sklepy internetowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością. Jak można przeczytać w raporcie „e-Commerce w Polsce 2020”, opublikowanym przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej, aż 73% internautów choć raz dokonało zakupu w sieci.

Handel za pośrednictwem Internetu jest nieco inny niż przy zakupach stacjonarnych. Wymaga zatem wykorzystywania innych rozwiązań, również w kwestii pakowania produktów. Jakie powinny być opakowania dla e-commerce? O tym napiszemy poniżej.

Nowoczesne opakowania dla e- commerce

Opakowania dla e-commerce – podstawowe wymagania

Do czego służy opakowanie w sklepie e-commerce? Odpowiedź wydaje się trywialna. Materiały pakowe wykorzystuje się przecież do zabezpieczenia paczki na czas transportu. Pod tym względem wierzchnia warstwa, osłaniająca produkt, ma być bardziej wytrzymała niż w przypadku przedmiotów, kupowanych w sklepach stacjonarnych.

Dlatego stosuje się rozmaite rozwiązania, w tym kartony, pudełka i wypełniacze, które mają chronić towary przed uszkodzeniem. Duży wybór tego typu rozwiązań oferuje e-Hurtownia-Opakowan.pl.

Dlaczego opakowania dla e-commerce są ważne?

Opakowanie ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania sklepów internetowych. Dlaczego jest tak istotne? Dobrze dobrane materiały pakowe minimalizują przecież ryzyko uszkodzenia przedmiotów w transporcie.

Przekłada się to na obniżenie współczynnika zwrotów, spowodowanych trwałym uszkodzeniem zawartości paczki podczas wysyłki. Tak zwiększa się zadowolenie klientów i generuje solidne zyski – finansowe i wizerunkowe.

Odpowiednie opakowania potrafią zwiększać rozpoznawalność marki. Coraz więcej firm korzysta wręcz ze spersonalizowanych rozwiązań, zaprojektowanych zgodnie z identyfikacją wizualną danej marki.

Jakie zatem powinny być opakowania, by sprostać tym wszystkim oczekiwaniom? Kilka praktycznych wskazówek znajdziecie poniżej.

Jak pakować towary w sklepach internetowych?

Czym zatem powinny się wyróżniać opakowania dla e-commerce, żeby równocześnie chroniły zawartość oraz stanowiły znak rozpoznawczy marki? Przede wszystkim muszą być one precyzyjnie dopracowane – pod względem jakości materiału, jego dopasowania do zawartości oraz estetycznego wykończenia.

Jeśli chce się bezpiecznie i efektownie zapakować produkty zamówione przez konsumentów w e-commerce, warto zadbać o to, by opakowania były dopasowane do zawartości pod względem kształtu i wielkości. Nie dość, że całość wygląda lepiej, to jeszcze obniża się wagę przesyłki i zużycie materiałów pakowych, co minimalizuje koszty transportu.

Rodzaj opakowania warto dostosowywać do typu przesyłanych towarów. Niekoniecznie musi to być twardy i sztywny karton. Czasami lepiej sprawdzają się torebki foliowe lub koperty. Taka opcja przydaje się na przykład przy przesyłaniu tekstyliów, np. odzieży i dodatków do domu.

A jak wykorzystać opakowanie jako element brandingu? Podstawą jest oczywiście personalizacja folii, kartonu i pudełek. Mogą pojawiać się na nich logotypy, nazwa firmy, hasła reklamowe, najlepiej z elementami identyfikacji wizualnej, łatwymi do zidentyfikowania i zapamiętania przez odbiorców. Tak buduje się świadomość marki w oczach klientów.

Co jeszcze można zrobić? Często zapomina się o tym, że świetnym narzędziem do promocji marki jest zwykła taśma pakowa. Teoretycznie służy do wzmacniania paczki. W praktyce można jednak nadrukować na niej logo lub hasło reklamowe, by jeszcze lepiej promować markę i sprawić, że produkt w firmowym opakowaniu będzie wyglądał schludnie i profesjonalnie.

Gdy pakuje się towary, wysyłane ze sklepów internetowych, warto również zadbać o inne detale, by się wyróżnić. W końcu otwieranie pudełka z zamówionymi produktami bywa nie tylko zwykłą czynnością. W wielu przypadkach może stać się nawet ekscytującą przygodą. Skoro obecnie tak wielką popularnością cieszą się nagrania z unboxingów, warto zadbać o to, by każdy detal opakowania był dopracowany wizualnie i sprawiał klientom prawdziwą radość, już w chwili, gdy odbiorą paczkę od kuriera.

Nowoczesne pakowanie dla e-commerce

Trendy opakowaniowe zmieniają się z roku na rok. Nieustannie w modzie jest jednak trwałość i jakość. Coraz częściej zwraca się również uwagę na kwestię ochrony środowiska oraz redukcję odpadków opakowaniowych.

Opakowania chronią zawartość i pięknie się prezentują, budując wizerunek marki. Potrafią wręcz stać się wielkim sprzymierzeńcem biznesu online. Tkwi w nich potencjał, który naprawdę warto wykorzystać dla dobra i nieustannego rozwoju firmy.

 

kompetencje miękkie kursy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.