Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz wypromować swoje produkty lub usługi w Internecie? Więc, aby wyrobić sobie markę – niezależnie od tego, czy tworzysz własną, czy pracujesz dla kogoś – musisz wejść w świat pozycjonowania stron internetowych (SEO) oraz znaleźć odpowiednie dla siebie narzędzia reklamowe. Dowiedz się jak gdzie i jak je efektywnie szukać.
Klienci docierają do twoich produktów przez wyszukiwarkę
Większość internautów rozpoczyna swoje e-zakupy od wpisania frazy w wyszukiwarce Google; im wyższa pozycja twojej strony internetowej, tym większa szansa na zysk. Twój potencjalny klient prawdopodobnie sprawdzi produkty w sklepach będących na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Chcesz więcej sprzedawać? Musisz przymierzyć się do pozycjonowania swojej strony.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Search Engine Optimization (SEO)to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w internecie, a mówiąc najprościej, pozycjonowanie jest skuteczne, gdy użytkownik wpisując zapytanie w wyszukiwarce, zobaczy w odpowiedzi twoją właśnie witrynę – i to nie jako płatną reklamę, ale w formie organicznej, znajdującej się tuż pod linkami sponsorowanymi. Dodatkowo pozycjonowanie ma na celu optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Pamiętaj, że wypracowana przez ciebie (twoją stronę) pozycja, nie jest dana raz na zawsze i musisz wdrożyć szereg procesów, które spowodują utrzymanie jej na tym poziomie lub podniesienie jej w rankingach.
Jak skutecznie pozycjonować?
Jak wyżej wspomniałam pozycjonowanie to grupa działań, których celem jest zwiększenie widoczności stron i sklepów internetowych w wyszukiwarkach, a dobra pozycja strony w wynikach wyszukiwania to efekt systematycznej pracy, która przyczynia się do wzrostu liczby odwiedzin klientów i zwiększenia sprzedaży. Nasuwa się więc pytanie: jak skutecznie pozycjonować stronę? W pigułce wymaga to działań tj.:
- Analiza strony pod kątem czytelności i użyteczności dla robotów Google
- Dobór słów, fraz kluczowych generujących ruch na stronie
- Praca nad treścią serwisu – Content Marketing
- Optymalizacja strony pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google
- Zbieranie i analizowanie statystyk pokazujących efekty wprowadzonych zmian
- Reagowanie na zmiany algorytmów i działania konkurencji
- Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony
Jak rozpocząć pozycjonowanie mojej strony?
Swoją przygodę z pozycjonowaniem strony musisz zacząć od nabycia niezbędnej wiedzy. Idealnym miejscem, by ja posiąść jest platforma SeoPilot. System Seopilot jest innowacyjnym narzędziem, które pomoże ci w przeprowadzeniu skutecznej reklamy w Internecie. Pracując w systemie www.seopilot.pl, znika konieczność żmudnej i rutynowej pracy związanej np. z doborem fraz kluczowych, tekstów ogłoszeń itd.
Zdecydowanie zachęcam się do odwiedzenia podstrony z „BAZĄ WIEDZY”, gdzie znajdziesz m.in. słownik SEO, checklistę SEO (która przeprowadzi cię przez samodzielny audyt SEO), webinary (np. „Jak uniknąć błędów podczas pozycjonowania?”) oraz wiele innych ważnych artykułów. W przypadku twoich szerszych wymagań SeoPilot przygotuje dla ciebie ofertę pozycjonowania stron i e-sklepu, Content Marketingu (marketingu treści) bądź copywritingu. SeoPilot to oszczędność twojego czasu i pieniędzy, najnowsze technologie, niesamowicie bogata, bezpłatna baza wiedzy (treści i webinary), darmowe narzędzia analityczne oraz specjaliści, którzy w wyczerpujący sposób zaspokoją twoje potrzeby.